Aktualności


2015-01-14

Nowy Opel KARL: światowa premiera na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie

  • Ekonomiczny: trzycylindrowy silnik najnowszej generacji emitujący tylko 99 g CO2/km
  • Bezpieczny: technologie i funkcjonalności znane z samochodów z wyższych segmentów
  • Rozsądny wybór: kompaktowe wymiary, niewielka masa i miejsce nawet dla 5 osób

Rüsselsheim. Wymiary: kompaktowe. Silnik: oszczędny. Nazwa: Opel KARL, po prostu KARL. Światowa premiera tego pięciodrzwiowego samochodu będzie miała miejsce na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (5–15 marca). Nowy model Opla można wyposażyć w liczne rozwiązania technologiczne podnoszące bezpieczeństwo i komfort. Opel KARL, mierzący zaledwie 3,68 m długości i 1,48 m wysokości, stanowi idealne połączenie przestronnego wnętrza z kompaktowymi wymiarami nadwozia. Samochód jest napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym najnowszej generacji o pojemności jednego litra, emitującym tylko 99 gramów CO2 na kilometr.

„KARL to atrakcyjny podstawowy model w gamie Opla, uzupełniający trio małych samochodów, do którego należy także ADAM i Nowa Corsa”, mówi dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Grupy Opel. „To rozsądna propozycja dla klientów zwracających uwagę na cenę i oczekujących połączenia codziennej funkcjonalności, komfortu, niskich kosztów eksploatacji i nowoczesnych technologii”.

Oszczędna eksploatacja: nowy trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC®

Nabywcy KARLa mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo, dostępne w szerokiej gamie kolorów nadwozia. Ale świetny wygląd to nie jedyny atut nowego modelu z Rüsselsheim. Po bliższym poznaniu ujawnia on więcej zalet. Pod maską pracuje zespół napędowy najnowszej generacji: skonstruowany przez Opla silnik 1.0 ECOTEC® o mocy 55 kW/75 KM. Jest to lekka, wykonana w całości z aluminium, trzycylindrowa jednostka benzynowa wyróżniająca się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem precyzyjnej pięciobiegowej przekładni manualnej. Podwozie i układ kierowniczy KARLa opracowano z myślą o wysokim poziomie bezpieczeństwa i komfortu oraz optymalnych osiągach i maksymalnej przyjemności z jazdy. Najbardziej imponującą cechą modelu jest jednak to, że KARL z technologią ecoFLEX, obejmującą poprawiającą własności aerodynamiczne nakładkę przedniego zderzaka oraz spojler dachowy, emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr. Rozwiązania te przyczyniają się też do obniżenia zużycia paliwa do 4,3 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. W skład pakietu ecoFlex wchodzą także inne elementy, takie jak opony o niskich oporach toczenia.

Rozstaw kół 1410 mm (z przodu) i 1416 mm (z tyłu) wraz z dużym rozstawem osi wynoszącym 2385 mm zapewniają wysoki komfort jazdy. Pięciodrzwiowy KARL jest bardzo lekki (939 kg), a przy tym oferuje sporo miejsca w środku. Tylna kanapa, składana w proporcji 60:40 (opcja w wersji Enjoy, standard w Cosmo), pozwala znacznie powiększyć przestrzeń bagażową. Po jej złożeniu pojemność ładunkowa KARLa wynosi blisko 1000 litrów.

Inteligentni pomocnicy

KARL jest wyposażony w liczne elementy podwyższające bezpieczeństwo i komfort jazdy, których dostępność w samochodach tej kategorii cenowej jest zazwyczaj ograniczona. Oprócz standardowego systemu wspomagającego ruszanie na pochyłościach HSA (Hill Start Assist), bezpieczeństwo zwiększa także system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDW (Lane Departure Warning), dostępny opcjonalnie w wersji Enjoy i w standardzie wersji Cosmo. KARL, w wersji Enjoy i Cosmo, jest wyposażony również w tryb wspomagania układu kierowniczego City, znany już użytkownikom z Opla ADAMa i Nowej Corsy.Funkcja ta zwiększa siłę wspomagania, znacznie ułatwiając manewrowanie w ruchu miejskim.

Parkowanie ułatwiają opcjonalne tylne czujniki, które ostrzegą kierowcę sygnałem dźwiękowym o zbliżaniu się do przeszkody. Tempomat z ogranicznikiem prędkości (standard wersji Enjoy i Cosmo) dba o to, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości, co może okazać się szczególnie przydatne w ruchu miejskim i w terenie zabudowanym. Światła przeciwmgielne, dostępne w wybranych wersjach wyposażenia KARLa, zapewniają lepszą widoczność w niekorzystnych warunkach pogodowych, natomiast funkcja doświetlania zakrętówzwiększa bezpieczeństwo kierowcy oraz innych uczestników ruchu podczas pokonywania zakrętów. Z kolei podgrzewana kierownica i przednie fotele, dostępne opcjonalnie, uprzyjemnią jazdę w mroźne dni. W zależności od wersji wyposażenia KARL dostępny jest z 14-calowymi obręczami stalowymi, 15-calowymi kołami strukturalnymi lub z obręczami ze stopów lekkich w rozmiarze 15 lub 16 cali.

Gama funkcjonalności i rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo i komfort oraz wspomagających kierowcę dostępnych w modelu KARL jest całkiem imponująca, podobnie jak gama oferowanych dla modelu akcesoriów. Co ważne, poszczególne elementy wyposażenia dodatkowego można zamówić łącznie w specjalnie przygotowanych pakietach.

W najbogatszej wersji Cosmo, KARL jest wyposażony w radioodbiornik R300 BT z sześcioma głośnikami, złączem AUX-in oraz USB, a także modułem Bluetooth® umożliwiającym korzystanie z telefonu w trybie głośnomówiącym i bezprzewodowe odtwarzanie dźwięku. Można go doposażyć w tuner cyfrowy DAB+ oferujący znacznie większy wybór stacji radiowych i wyższą jakość dźwięku.

Najmniejszy Opel, który uzupełnia ofertę gamę modeli niemieckiej marki w segmencie małych samochodów, jest więc zarazem doskonale praktyczny i praktycznie doskonały – a wszystko to w przystępnej cenie.

Szczegółowe informacje dotyczące oferty dostępnej na rynku polskim będą znane wkrótce. Elementy wyposażenia poszczególnych wersji mogą ulec zmianie.