OpelConnect* to gama usług wspierających bezpieczną jazdę i ułatwiających kierowcy łączność. Nowoczesne technologie i powiązane z nimi usługi udostępniane stopniowo w 2019 roku wprowadzają nowy poziom bezpieczeństwa i wsparcia podczas podróży.
Usługi połączenia alarmowego i wezwania pomocy drogowej dostępne będą jako pierwsze od czerwca 2019 r. w modelach Grandland X, Crossland X, Combo, Vivaro i Zafira Life. Samochody udostępniające ww. usługi wyposażone są w dwa przyciski: czerwony (SOS) i czarny (pomoc drogowa). Automatyczne nawiązanie połączenia alarmowego następuje na skutek aktywacji poduszek powietrznych lub napinaczy pasów bezpieczeństwa będących następstwem zderzenia. Połączenie alarmowe można też wywołać ręcznie naciskając czerwony przycisk SOS. Wezwanie pomocy drogowej jest możliwe tylko ręcznie poprzez naciśnięcie czarnego przycisku.
Z usługi połączenia alarmowego można skorzystać w zasadzie w każdej sytuacji zagrożenia życia na drodze. Niezależnie od tego, czy jesteś uczestnikiem czy świadkiem zdarzenia drogowego, wystarczy przez dłużej niż 2 sekundy naciskać czerwony przycisk SOS, aby połączyć się z punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach, funkcjonującym w ramach numeru alarmowego 112, i uzyskać odpowiednie wsparcie. Wywołanie połączenia alarmowego powoduje przesłanie ustandaryzowanego zestawu informacji o pojeździe, w tym jego lokalizację, do punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach. Na tej podstawie, dyspozytor może zdecydować o skierowaniu odpowiednich służb ratunkowych, jeśli nie może porozumieć się z żadnym z pasażerów. W sytuacji, gdy dyspozytor nie rozumie Twojego ojczystego języka, spróbuj porozumieć się po angielsku.
Naciśnięcie czarnego przycisku nawiązuje połączenie z centrum obsługi realizującym pomoc w ramach Opel Assitance (dotyczy samochodów zakupionych na rynkach, na których usługa pomocy drogowej jest dostępna). Nawiązanie połączenia powoduje przesłanie wiadomości tekstowej do centrum obsługi zawierającej zestaw informacji o pojeździe, ułatwiających służbom ratunkowym dotarcie do celu i udzielenie pomocy. W krajach nieudostępniających tej usługi przycisk jest nieaktywny.
USŁUGI DLA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
Korzystaj bezstresowo i komfortowo z zalet prowadzenia auta z napędem elektrycznnym.
1 Usługa dostępna w 2020 r.
2 Tylko dla Nowej Corsy.
USŁUGI FLOTOWE
Poznaj gamę usług dostępnych dla flot w ramach programu Free2Move, marki należącej do Grupy PSA:
1 Usługa dostępna bezpłatnie przez 3 lata, potem za dodatkową opłatą.
2 Za dodatkową opłatą.
* Usługi połączenia alarmowego i wezwania pomocy drogowej w ramach Opel Assistance dostępne są jako wyposażenie dodatkowe lub standardowe w zależności od modelu i wersji wyposażenia. OpelConnect z rozszerzonym zakresem usług dostępny jest jako wyposażenie dodatkowe w wybranych modelach od stycznia 2020. Korzystanie z usług może wiązać się z opłatą abonamentową oraz wymagać dostępu do sieci komórkowej.